Huzura Kaçış Rotası – Papuli Köy Evi

İstanbul tüm karmaşana rağmen çok güzelsin. Yine de ruhumuzun senden uzaklaşmak istediği olabiliyor. Alınma, darılma biraz dinlenip geleceğiz. Çok uzağa değil, şöyle 1 saatlik uzaklıkta, sakinliği ile bizi kendine çeken, ruhumuzu dinlendireceğimiz Papuli’ye kadar gidip geleceğiz. : )

Eveeett, herkese merhaba! Size haftasonu kaçamağınız için çok iyi bir seçenekle geliyorum. Hem sakinliği ve doğasıyla sizi 2 günde dinlendirecek, hem yemekleriyle ziyafet yaşatacak, hem de tasarımıyla sizi ananenizin evine götürecek.

Papuli Köy Evi, şu an işleten kişilerin dedesinin eviymiş, kendileri oturmak için restore etmeye başlamış. Fakat sonra burayı butik bir otele çevirme fikri ile yola devam etmişler. 8 odalı butik otelin restoranı için gelenler oldukça fazla. Biz konaklamayı da tercih etmek isteyen kesimdendik. Aradığımız tarihte ancak 2 ay sonrası için boş oda olduğunu duyarak şok olmuştuk! Eğer işinizi severek, kalbinizle yapıyorsanız insanlar Karamürsel de nedir demeyi bırakıp yollara düşüyor-muş. Nitekim gidince de tüm 34 plakaların buraya akın ettiğini gördük.

Konumu

Peki ya Papuli nerede mi? Kocaeli iline bağlı Karamürsel ilçesindeki Papuli Köy Evi’ne giderken sabırsızca davranarak Osmangazi Köprüsü’nden geçtik ve yaklaşık 45 dakikada oradaydık. Yalova’dn feribotla da geçiş yapabilirsiniz. Aşağıdaki linke tıklayarak da Google Maps’de rotayı görüntüleyebilirsiniz.

Haritanız tam burada!

Papuli’ de 1 Gün

Papuli’ye vardığımızda birçok masada henüz kahvaltıyı sonlandıramayan kahvaltı severlerin olduğunu gördük. Biz de iştaha geldik. Tatlı bir başlangıç olsun dedik, durur muyuz tatlımızı yedik, kalorimizi aldık. Genel felsefe şu, eğer kalori alacaksan buna değecek şeyler yemelisin. Papuli tam olarak buna değecek tatlarla doluydu. O yüzden biz de kalori almanın hakkını verdik.

Daha sonra odamıza geçtik. 2 katlı köy evinin 2. Katında küçücük ama çok yeterli, temiz, düzenli bir oda. Ayakkabılarınızı girişteki ayakkabılığa bırakarak odalara çıkıyorsunuz. Eğer kışın gidiyorsanız yanınıza panduf terlikler almalık bir ev, benden size tüyolar. : ) Alt kattaki 2 odanın içerisinde banyoları var, üst katta bulunan her odaya özel fakat oda dışında banyolar bulunuyor. Anahtarınızla girdiğiniz bu banyolar bile ayrı bir dekor harikası. Üst kata çıktığınızda sizi karşılayan geniş hol kısmında dinlenebileceğiniz huzurlu köşeler yaratılmış. Biz de biraz bu güzel köy evini keşfe çıkıyoruz, ve keyfimiz hangi köşeyi isterse orada dinleniyoruz. : )

Akşam üstü gün batımını izlemek için bahçeye inerek seyre dalıyoruz. Sonra akşam yemeği için Papuli’nin restoranına giriyoruz.

Şimdi çok zor bir karar bizi bekliyor, ne yiyeceğiz! : D Şöyle düşünün buradaki en büyük heyecanımız bu! Zengin menüsü içerisinde seçim yapmak çok zor olsa da, biz biraz çömlek sevenlerden olduğumuz için seçimimiz ekteki gibidir. : )

Yemek sonrası yine bahçede dinleniyoruz, hava biraz soğumaya başlayınca köy evinin giriş katındaki şöminenin karşısına kuruluyoruz, mis! Şimdi havalar güzel olunca bu fikir size bunaltıcı gelecektir ama orada oturması bile güzel! Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz, şömine karşısında da yemeden duramamışız. : )

Sonra mis gibi bir uyku çekip sabah odaya giren güneş ile uyanıyoruz. Uyuduğumuz yatağın güzelliğinen kalkamıyoruz, kahvaltıyı düşünüp kalkmak istiyoruz. Yine büyük heyecanlar yaşıyoruz görüyorsunuz. : )

Eninde sonunda uyanarak kendimizi mis gibi bahçeye atıyoruz. Çünkü güneş böyle böyle içeriye giriyor, ve bizi aşağıya çekiyor.

Kahvaltının güzelliğini şimdi size nasıl anlatayım. Pişilerin yumuşacık dokusundan tutun da pazılı pidelerin lezzetine, sucuklu yumurtadaki yumurtanın güzelliğinden zeytinlerin kalitesine her şey çok güzel. Bir de özenli servis edilince tadı damakta kalıyor.

Kahvaltıdan sonra ne mi oldu? Yan gelip yattık arkadaşlar. Buradaki en büyük, en güzel aktivite bu.

Çoktandır unuttuğumuz boşvermişlik hissiyle kendimizi dinledik, bolca kitap okuduk, telefondan uzak kaldık, huzurla dolmamıza izin verdik. 1 günü daha gönlümüzce yaşayarak Papuli’den ayrıldık. İstanbul’a dönüş yoluna geçerken kalbimizin bir köşesi “1 güncük daha mı kalsaydık” derken, bir köşesi de “evimizi de özledik be” dedi. Ee malum iş güç, napalım el mahkum döndük. Yeni yerler keşfetme hevesiyle dolu olarak evimize geldik. Yaz için çok güzel planlar yaptık. Sizlere harika rotalar ve mekanlarla geleceğim. Göreceksiniz.

O zaman gelinceye dek, hoşçakalın!